Dragon Age: Początek – DLC

Krótki przegląd DLC do gry “Dragon Age: Początek”, które są czymś więcej niż jakimś przedmiotem i nie są osobną kampanią. Rozpatrywane są tu dodatki wydane oficjalnie przez producenta podstawy.

Kamienny więzień

To rozszerzenie dodaje nową postać do drużyny. Ową jest Shale – golem. Wcześniej jednak trzeba będzie zakończyć krótką misję w dodanej na mapie wiosce: trochę Mrocznego Pomiotu, nieco demonów, parę dialogów.

Shale serdecznie nienawidzi gołębi, nie przepada za magami (ogólnie za wszystkim co organiczne), cierpi na amnezję i jak się okazuje, dzięki uszkodzeniu różdżki kontrolnej, ma wolną wolę. Wtrąca się również podczas misji poszukiwania Branki, gdzie wyjaśnia się kilka rzeczy odnośnie tej postaci. Jako golem ma dostęp do specjalnego rodzaju ekwipunku i umiejętności. No i te jego komentarze.

Dodatek jest nieco kontrowersyjny, ponieważ na początku Shale miał być częścią normalnej gry. Teraz dostarcza dodatkowego źródła dochodu – niby jest dostępny za darmo dla każdego kto kupi grę od oficjalnego dystrybutora, ale inni, którzy odkupili ją z drugiej ręki, muszą wydać równowartość około 15 dolarów.

Twierdza Strażnika

Porządna przygoda dodatkowa. W dodatku całkiem spora, z ciekawą fabułą. Daje nawet możliwość ulepszenia naszego wojaka (lub jej, lecz uwaga, aby dodatkowe moce działy prawidłowo także w innych kampaniach, należy zainstalować najnowsze łatki). Z nowości jest tu też skrzynia, chyba jedyna w całej podstawowej kampanii, do której można coś włożyć. Przeznaczona na nasze rzeczy osobiste.

Jeśli dobrze śledziliście tło fabuły podstawki, zapewne wiecie, że przed wiekami Szarzy Strażnicy zostali wygnani z Fereldenu, za sprzeniewierzenie się ówczesnemu królowi. Jak poucza nas książka “Dragon Age: Powołanie”, potrzeba było do tego małej armii. Zamek, który był świadkiem tych wydarzeń wciąż stoi, a magia rozpętana przez lekkomyślnego czarodzieja utrwaliła je w obrębie budowli. Czas dowiedzieć się, co tam się działo. To naprawdę dobry dodatek. Ciekawa fabuła, interesujące potyczki. Polecam odwiedzić Twierdzę Strażnika.

Powrót do Ostagaru

“Powrót do Ostagaru” to misja typu ścieżka zdrowia. Idziemy i wyrąbujemy sobie przejście dalej, po to by dojść do kolejnej walki. Dodatek pozwoli nam powrócić do obozu, który pamiętamy z początku gry. Tam, gdzie nasza postać dołączyła do Szarych Strażników.

Miejsce to, jak można się domyśleć, wygląda inaczej. Teraz leży tutaj śnieg, a wszędzie łażą mroczne pomioty i kruki. W czasie zwiedzania przyjdzie znaleźć ciało króla, jak i ducha pewnego trolla razem ze wskrzeszającym go nekromantą. W nagrodę przypadnie nam wiele ciekawych przedmiotów, między innymi miecz Marica. Dla tych rupieci warto zagrać, mimo, że brak tutaj dialogów i bardziej wymagającej fabuły.

Linki